30 Temmuz 2011 Cumartesi

Cglrsy'un kaleminden: İçimizden biridir Ayhan Akman !



Ntvspor açılmadan önce box-to-box diye bir kavram henüz dilolar tarafından telaffuz edilmeden bunun yeşil sahalarda ilk örneğini veren adamdan bahsediyoruz. Gaziantep’te 10 numara olarak yıldız parlayan Türk futbolunun en pahalı transferlerinden biri olarak hasan şaş’ın bize geldiği yıl gitmişti Beşiktaş’a. Daha sonra Ahmet Yıldırım takası karşılığı Galatasaray’a geleli tam 10 yıl oldu tribün lakabı ile Akhilleus Ayhan’ın.

http://images.habervitrini.com/haber_resim/ayhan_akman.jpg

O Total futbol diye yolunda öldüğünüz rijkaard’dan çılgın gerets’e, lucescu’dan imparatora, hagi’den skibbe’ye değişmeyen tek şey Ayhan’ın sahada olması oldu. Kah sol içi işgal etti şampiyonluk geldi kah ön liberoya geçti şampiyonluk geldi. Kendini geliştirmiyor klişesini kırdı ama senin kafandaki yerli orta saha düşmanlığını kıramadı. Şampiyonlar liginde korner çizgisinde 2 romalıyı bayıltıp içeri çevirende Ayhan’dı, Sivas’ta 35 metreden çatla vuranda ayhan’dı. Kendinize manifesto yaptığını iki ceza alanı arası oynayan orta saha ekolünün buraya ilk kim getirdi ?

Son Liverpool maçında devre olduğunda senin gözün king kenny’deydi Ayhan ise sahaya girip Melo’yu kaldırdı. Sen ilerde eli belinde bekleyen kewell’a "napsın ama çok yakışıklı" dersin ben geriden top çıkartan Ayhan’a adam derim.

Antreman kaçırmayan, mevkisini dert etmeyen, sen onu yuhalarken armasını öpen,şampiyonluğun saha dışı kısmında baş rolde olan Ayhan değil yabancı olsa futbol mundial’de ağzın açık izlerdin ama.

Sen aldırma bunlara orta sahanın gerçek hakimi. Seni gerçekten çok seviyoruz.

Son söz : Ayhan’ın yetenek açısından kısıtlı değil mi dilo ..?

http://www.youtube.com/watch?v=nhU7Pa2vKfs


12 yorum:

Spooky dedi ki...

peki ya benfica maçındaki pas? unutmak yakışmadı.

Futbol Vandalı Bodom dedi ki...

güzel post, eline sağlık. ayhan'ı sevmeyen biri olarak ayhan'ın hakkını yemem. yuhalayanlarla işim olmaz. liverpool maçında sol ayağıyla sol açıktan elmander'e topu atan da ayhan'dı. o pası o takımda ayhan hariç kim atsa, hakan balta dahil, bloglar taşardı.

jose dedi ki...

cglrsy: "abi ayhan türünün son örneği kaşar topçulardan,kalmadı bunlardan.."

eline sağlık.

yine gerçekler..

Adsız dedi ki...

Malesef hep duygusal bakıyoruz olaya, bugün bunu yazanlar bugüne kadar kim bilir Ayhan Akman'a kaç kere küfretti. Bugün bunu yazanlar kim bilir kaç kere Ayhan halen bu takımda diye isyan etti. Şimdi çıkmış Roma, Sivas, Benfica maçında yaptıkları yazılıyor. Bu adam bunların dışında ne yaptı? Evet Türk orta sahaları ile ilgili bir görüş var kafalarda ama bunun oluşmasını sağlayanlarda bu adamlar değil mi? Çıksa doğru dürüst futbolunu oynasa kim ne diyecekti Ayhan'a? Birileri ıslıklanıyorsa, tepki alıyorsa illa ki bir sebebi vardır diye düşünüyorum. Kimse durduk yere tepkiye maruz kalmaz. Ben bu yorumları yazdım, belki de kabul edeceksiniz belki etmeyeceksiniz ama yazmak istedim. Sütten çıkmış ak kaşık muammelesi yapmanın da mantığı yok Ayhan'a. Umarım tez zamanda kendisinden kurtuluruz.

Spooky dedi ki...

@MehmetKartal

Sen haksızsın ve sana laflar hazırladım.

Bir sezon kötü oynadı diye futbolcu ıslıklayacak adam zaten takım tutmasın.

Adsız dedi ki...

@Spooky

Ben haksızım ve bana laflar hazırladın öyle mi?

Sadece bir sezon kötü oynadı öyle mi?

Bir önceki sezon veya ondan önceki sezon ya da hiç olmadı onunda öncesindeki sezon 10 gol, 20 asist yaptı da benim mi haberim yok?

Galatasaray'a geldiği günden belli verdikleri ortada iken, nasıl olurda beni haksız bulabilirsin?

Ben Galatasaraylıyım arkadaşım, hem de sapına sonuna kadar Galatasaraylıyım. En nihayetinde bir oyuncuyu eleştirebilir, hakkında bir şeyler yazabilirim. Yazıya katılmak veya katılmamak bana kalmış bir olay. Sen kim oluyorsunda benim Galatasaraylılığım hakkında yorum yapabiliyorsun? Galatasaraylılığımı sorguluyor ve Galatasaraylı değilsin diyorsun.

Ben ister severim, ister sevmem kime ne? Eleştiriye açık olmasa konu zaten yorum bölümü de kapalı olurdu. En son olarak bana hazırladığın lafları duymak istiyorum. Duyayım ki cevap verebileyim.

leventdem dedi ki...

ara ara (6-7haftalık) iniş çıkışları olsa da bu sefer cok net konusucam :(...

az biraz top ayagına değen, değmese bile azıcık toptan anlayan adam ayhan'ı zaten yuhlamaz :)

bye :/

gokmenoz dedi ki...

Futbol 90 dakika oynanıp sonunda Almanlar'ın kazandığı bir oyun değil, şimdi benim kazanacağım bir oyun olacak;

1. Hayatında salt sokakta, halısahada top oynamış adamların, o koskoca sahaya bir kez çıkıp sadece bir kez 11'e 11 antreman maçı yapmasını istiyorum alelade bir amatör kulüpte.

2. Oynayacağın 45 dakikada bile bana ne yapabildiğini söylemesini istiyorum. Pozisyon alabildi mi? Oyunu efektif :( oynayabildi mi? Box to Box'lığını gösterebildi mi? Ters kademeye tamam mı? beklere yardıma geldin mi? İlerde pres yaptın mı? Artık hangi mevkide oynuyorsan sen seç futbol uleması.

3. Ülkede herkes futbol tanrısı olduğundan futbolun kutsal kitabını yazacak kadar fırça darbeleri atabiliyorlar. 3-5 kere maça gidince, yıllardır tv başında izleyince olmuyor bu iş arkadaş. Hee aradan atsa goldü, kalecinin üzerinden aşırtsaydı ya amk gibisinden veryansını bas tabi. Ama önce bi kere olsun çıkıp gerçek sahada bir maç yap. ok?

4. Ayhan Akman Galatasaray'da elinden geldiğinin en iyisi yapan biridir. Her maç kimse ondan ekstraordiner bir performans beklemez. Her yıl asistlere boğup, gollerle çılgın atmasını da beklemez, zira oyundaki görevi o değildir. Ayhan'ı kimse körü körüne savunmuyor lakin kalkıp da otoboka nem kapıp bu adamı ıslıklayacak bi kafada da bulunmuyoruz.

5. Yeri geldi Hagi'ye de Kral Hakan Şükür'e de kızdığı zamanlar oldu bu taraftarın. Fatih Terim'e de salladılar. Ama hepsinin bi'görevi, bi'taşşağı vardı.

6. Sence de artık futbol sadece futbol değil mi?

Spooky dedi ki...

@mehmetkartal

"Galatasaray'a geldiği günden belli verdikleri ortada iken, nasıl olurda beni haksız bulabilirsin?"

diyorsun ya... zaten sorun orada. sen ayhan'ı izlememişsin ve kusura bakma futboldan anlamıyorsun.

10 gol 20 asist? Gerrad'ı getireyim iyi mi? mondragon da hiç gol atmadı kötü kaleciydi, ah keşke ivankov olsa değil mi?

Adsız dedi ki...

lviv maçı sonrası ayhan:
-dışarıda taraftar var mı? hehe..

baros ile kewell, kendini sikecek pozisyona gelirken; baros sinirden topu ısırırken; havaalanında ayhan'ın gülümseyerek sorduğu soru bu.

Spooky dedi ki...

@DIS
Kewell ile Baros'un yaptıklarını yazsak ohooo ansiklopedi olur.

Adsız dedi ki...

Ayhan yuhlandığında statta değildim, ıslıklamadım. Olsam ıslıklar mıydım? O an ki piskolojime bağlı olurdu.

@Spooky

Ben sadece örnek verdim gol asist sayısını.(zaten Ayhan'dan bu performans beklenmez de neyse)

Ben Ayhan'ı son 5 yıldır kesintisiz olarak izliyorum. Yaşım henüz 21 ama izlediğim her sezon maçında yuhlandığını, tepki gördüğünü işittim, gördüm. Ha bu demek değildir ki ben sadece 5 yıldır maç izliyorum, öncesi de var ama kesik kesik.

Futboldan anlamıyorum çünkü futbolcu değilim. Bir taraftarın, bir izleyicinin anladığı kadar anlıyorum ama. Benim işim sahaya çıkan takımı izlemektir. İzlediğim üzerine yorum yapar, dertlenir veya sevinirim. Bunu yaparken kimseye bağlı kalmam ne görürsem onu söyler, onu yazarım. Şimdi sana 5 yıldır izlediğim Ayhan'dan bahsetmek istiyorum. ' Katkısı oldu bugüne kadar şüphesiz ona bir şey demiyorum. Ama Ayhan Akman hiçbir zaman bu takımın oyuncusu olmadı benim gözümde. Benim izlediğim Ayhan sürekli top kaptıran, geriye paslar atan, gereksiz baskı uygulayan sıradan bir oyuncu. Elinden geleni yapamayan bir oyuncu Ayhan. Çünkü elinden bir şey gelmiyor. Yapamıyor ki. Neyse son olarak bir şey yazıp, alt f4 yaptıktan sonra konu ile ilgili bir daha yazmak istemiyorum.'

Ayhan Akman'ı bu dakikadan sonra babam savunsa, karşısına geçer hesap sorarım. Bu adam hiç bir zaman Galatasaray'ımın oyuncusu olmadı. Ben bunu bilir, bunu yaşarım.

Saygılar...

Yorum Gönder