24 Kasım 2010 Çarşamba

oynayabildiğin futbol, modern futboldur.





Geçtiğimiz haftasonu pazar günü olan maç hakkında karalamadım burayı, çok sinirliydim. şimdi ufak bir kaç kelam edeyim.


yılın 1 ayı hariç geri kalan her haftasonu olduğu gibi iskenderun'da gene efsane bir haftasonu. saat 13:30'da tüm şehir statta, bilet yetişmiyor, statta boş yer yok. rakip ligin 1.si bandırmaspor. maça harika başlıyor iskenderun, golü de buluyor nazım'ın güzel çalışması ve özcan dağ'ın fırsatçılığıyla. ilk yarı bittikten sonra takım kayboluyor sahadan. çünkü kendi oyununu oynamaktan vazgeçiyor, ayağında top çevirerek defans yapmaya çalışıyorlar. işte modern futbola yenik düşmüş bir 2. lig takımının dramı burada başlıyor, 90+5'te yani son dakikada penaltı kararı geliyor namussuz hakemden, ve farka koşacağı maçta 1 puana razı oluyor iskenderun demir çelik. liderlik şansını eliyle tepiyor.


Şimdi modern futbolda topa sahip olacaksın, topu ayağında tutacaksın, topu oynatarak zaman geçireceksin diye birşey yok. oynadığın her futbol modern futbol zaten. böyle zor maçı almak için ne gerekiyorsa yaparsın. morinho'da yaptı, sen de yapacaksın. ama zaten şamil'in ayağına bakan takımda topa vurmayı bilen adam yokken ne sikime salak salak pas yaptırırsın besim hoca? iyi hocasın, karizmatik adamsın, şehir olarak sevdik seni ama bu amına koduğumun modernist uşaklarına sen yenik düşme. 90+5'te, maçın bitmesi için son atağın geçmesi lazımken hala takım salak saçma pas yapmaya çalışıyor. enteresan olan şu; maç devam ederken 90+'lara girildiğinde şamil rakip kale önünde yerde yatıyordu, nazım ortasahada yerde yatıyordu. sanmayın sakatlıktan, yorgunluktan. ee amına koduğumun adamları ölmüş zaten daha ne pası, vur rakibe, vur topa şişir, at taca, yat yere. çok mu zor amına koyim ya. bu şehirin tek aktivitesi bu futbol besim hoca! bank asyaya çıkmak için neler vermez o adamlar. yukarıdaki fotoğraftaki statta büyümüş veletler. sense hala yarrak var gibi modern felsefeye yenik düşmüşsün. sen böyle değildin besim hoca, titre ve kendine dön allah için.


tekrar ediyorum; OYNAYABİLDİĞİN HER FUTBOL, MODERN FUTBOLDUR.


Sanki barcelona 2 senedir böyle oynuyor aq. rıdvan gibi 2 sene önce barça keşfedenlere modern futbol gelebilir, ama bize göre oynayabildiğin her futbol modern futboldur.

Kendi bildiğinden çıkıp göz boyama oyun anlayışlarını halı saha maçı yapar edada futbol oynayan adamlara uygulamaya çalışırsan bu olur işte. amını siktiğimin barcelona'sı iyi örnek olmuyor takımlara, benliğimizi de taraftarlığımızı da söktü aldı kalbimizden. hep aynı türkü çınladı kulaklarda; modern futbol. ağzını yüzünü sikim modern futbolun. şişir işte şişir. cem demir salağını çıkar al üstün bilgi'yi, şişir indirsin işte. özcan dağ bu topların adamı özgür de yokken hazır. ama olmaz, ayağa pas. neyse bu beraberlik çok yıprattı beni, yarın çorum deplasmanı var, yenin şunları allah için.


gelelim taraftara. maç başlamak üzereyken 2 tane taş gibi kadın çevik kuvvet görevlisi geldi tayfanın önüne. muzurlukta üstümüze yok ya hemen bağırdık; '' çevik kuvvet arkanı dönseneee, dönseneeee. '' '' çevik kuvvet yanımıza gelseneee, gelseneee.'' '' çevik kuvvet bize verseneeee, verseneee.'' diye. sonra dünyanın en güzeli polisi olan o taş polislerden biri öyle bir yürümeye başladı ki direk kendimi stanley kubrick'in full metal jacket filminin 2. yarısındaki vietnamlı fahişe'nin yürüyüşü ile birlikte nancy sinatra'nın these boots are made for walkin' i dinler ve izler gibi hissettim. ne gaza geldin be çevik kuvvet, yerim o yürüyüşünü. diyerek salvador dali'nin fırça darbesi gibi bir kapanışla yarın ki maça kadar dinlenmeye çekiliyorum.


çorumspor&iskenderun demir çelik, saat 13:30. murat bölükbaş eski takıma karşı :(

2 yorum:

gokmenoz dedi ki...

hayatımıza yön veren sözler'de ilk 100'e girer başkan şu dediğin söz;

"Oynayabildiğin her futbol, modern futboldur."

Nokta.

bodom dedi ki...

başkan dilenciler yüzünden şair ruhum ortaya çıkmaya başladı. üzmeye devam, sbt :(

Yorum Gönder