1 Kasım 2010 Pazartesi

Yalan mı?


önce bir karşılaştırma ile başlamak lazım, iki sanatçı, iki şarkı sözü öncelikle;

bu elvis;

Maybe I didn't treat you. Quite as good as I should have.
Maybe I didn't love you. Quite as often as I could have.
Little Things I should have said and done.
I just never took the time.

You were always on my mind.

Maybe I didn't hold you. All those lonely, lonely times.
And I guess I never told you. I'm so happy that you're mine.
If I make you feel as second best, girl I'm sorry I was blind

You were always on my mind.

Tell me. Tell me that your sweet love hasn't died

Give me. Give me one more chance to keep you satisfied,
Satisfied.

Little Things I should have said and done.
I just never took the time.


bu da müslüm baba;

Secde ettim aşka taparcasına.

Uğrunda tanrının yolundan oldum.

Sebep sensin bütün günahlarıma.

Sevdikçe sayende günahkar oldum.


İbadetim oldun, inancım oldun.

Sanki sen yarattın, ben kulun oldum.

Affet tanrım diye yalvardım durdum.

Sevdikçe sayende günahkar oldum.


Seninle açıldı günah defterim.

Korkutuyor beni mahşer günlerim.

Yaradana hangi yüzle dönerim.

Sevdikçe sayende günahkar oldum.



şimdi sözüm odur ki bir yabancı hayranlığıdır almış başını gitmiş. karşımıyız değiliz, çünkü hayran olunacak şeylerin milliyeti olmaz elbette. ancak teraziye doğru yerleştirmek lazım gelir bunu. futbol hakkında yapılan saçmalıklara verecek cevabımız olduğu gibi müzikte de az biraz var. sözlerde ve müzikte, hatta yorumda müslüm baba ile kıyaslamak değil amacım koskoca elvis'i. ama elvis'i genç kızların sevgilisi olarak tanıtanlara, sözlerini feys'lerde paylaşanlara inat ölümüne müslümcüyüz. hangi sözler daha anlamlı? hangisi daha içten? tekrar bir bak yukarıya.  hele bir de müslüm baba'nın direk damardan veren büyüleyici melankolik sesi, ah be müslüm baba be, içmeden sarhoş ettin amını yiyim ya. rakı sofrasında elvis ile sarhoş oluyorsanız bizden değilsiniz. metallica ile göz yaşlarına boğuluyorsanız arabeski ve baba'yı tanıyamamışsınız. aa doğru yaaaa, müslüm baba kıroydu demi. sesi bok gibiydi, yorumu bok gibiydi. kirvem yaptı demi 200'e yakın albümü. halk müziği, türk sanat müziği, arabesk, pop, rock, bazılarına göre blues! yapan cami müezzini miydi lan! daha ne yapsın bu adam. ama işte sözler yabancı olunca kıro değil kuul oluyonuz amını sikim. karizmaysa karizma ulan. kim beyaz takım elbise, içine altın künye, koyun yünü saçlar ile bu kadar karizmatik olabilir. çuval giyse yakışır müslüm baba. ama ne o, saçlar inek yalamış elvis kızların prensi, müslüm baba varoşların prensi. siktirin ordan. neyse şimdilik bu kadar yeter, her an internet kesilebilir. kapanışı müslümcülerin sözleri ile kapatayım;


Her karakolda ismimiz, her masada içkimiz, tek güzelde sevdamız vardır. BİZ MÜSLÜMCÜYÜZ.




1 yorum:

leventdem dedi ki...

bu gerçeği yine insanların suratına vurduğun için teşekkür ederim. (acayip güldüm)

Yorum Gönder